IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator
IranIDA

در این وبلاگ سعی می شود بتدریج مباحث و آموزش های مقدماتی و پیشرفته مرتبط با نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator (یا به اختصار IDA) قرار داده شود. اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید توصیه می شود برای شروع آموزش با مراجعه به بخش بایگانی از قدیمی ترین پست این وبلاگ شروع کنید.



IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator


چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۱۱ ب.ظ

قابلیت دانلود از راه دور به شما اجازه می دهد تا آدرس لینک دانلود را  از هر جای این کره خاکی (مثلا محیط کار) در سایت MyTopFiles واردکنید (یا به اشتراک بگذارید)، تا حداقل 10 دقیقه بعد در کامپیوتر مقصد (مثلا خانه)، نرم افزار IDA بصورت اتوماتیک آن را دانلود کند. همچنین شما می توانید لینک دانلود را در همین سایت (بصورت Posttone) ذخیره کنید و در فرصت مناسب دیگری آن را دانلود کنید.

قبل استفاده از این ابزار، تنظیمات اولیه زیر  را بدقت انجام دهید:

الف- ابتدا باید در سایت MyTopFiles عضو شوید. به همین منظور با استفاده از مرورگر (ترجیحا فایرفاکس) به صفحه ثبت نام سایت MyTopFiles مراجعه کنید و یک اکانت در این سایت درست کنید. (همچنین برای ثبت نام می توانید در داخل خود نرم افزار IDA بر رده بندی Top Downloads کلیک کنید تا به صورت مستقیم به سایت MyTopFiles هدایت شوید. برای عضویت کافیست بر روی گزینه Join MyTopFiles در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید و ثبت نام کنید.) پس از عضویت بر گزینه Login در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، تا وارد سایت شوید. برای ورود به تنظیمات صفحه کاربری نیز کافیست بر نام کاربری  در بالای صفحه، سمت راست کلیک کنید.

ب- در مرحله دوم در کامپیوتر مقصد و در نرم افزار IDA به مسیر زیر بروید:

Tools --- > Options --- > Plug-in --- > Remote Download

در لیست بر  پلاگین Remote Download کلیک کنید و گزینه  Option را انتخاب کنید. در صفحه تنظیمات پلاگین مجددا نام کاربری و رمز عبور دسترسی به سایت MyTopFiles را  وارد کنید. برای اینکه پلاگین بصورت خودکار دانلودها را انجام دهد، تیک گزینه Check for link every را بزنید و از کشو مقابل آن، روی 10 دقیقه تنظیم کنید. بدین صورت پلاگین هر ده دقیقه یکبار قسمت Download  اکانت شما را چک می کند و در صورت پیدا کردن لینک بصورت خودکار آن را بوسیله IDA دانلود می کند.

پس از انجام تنظیمات الف و ب می توانید به دو روش زیر دانلود از راه دور انجام دهید. اساس دو روش هدایت لینک دانلود به سایت MyTopFiles است.

روش اول:

 با استفاده از مرورگر به سایت MyTopFiles مراجعه کنید و به صفحه کاربری خود بروید. در صفحه کاربری به تب Download برید. در تب دانلود هم چهار زیر تب All (همه) ، Download (برای دانلود راه دور لینک)،  Postponed (فقط ذخیره لینک)، Archive (لینک های دانلود شده) وجود دارد. اگر می خواهید فایلی را همین الان دانلود از راه دور کنید به زیر تب Download مراجعه کنید و لینک دانلود رو در مستطیل سفید رنگ کپی کنید و بر Add کلیک کنید. بعد از حداقل 10 دقیقه در کامپیوتر مقصد دانلود بصورت اتوماتیک توسط نرم افزار IDA شروع می شود. اما اگر می خواهید لینک را تنها ذخیره کنید تا سر یک فرصت مناسب که به کامپیوتر مقصد دسترسی داشتید، آن را دانلود کنید، به زیر تب Postponed مراجعه کنید و لینک را در آنجا Add کنید یا اینکه در همان زیر تب Download در انتهای لینک بر نوشته سبز رنگ Download کلیک کنید تا لینک به زیر تب Postponed منتقل شود. (در روش اول تنها نیاز است که در کامپیوتر مقصد IDA نصب شود. )

روش دوم:

برای استفاده از این روش باید IDA در کامپیوتر مبدأ نیز نصب باشد. همچنین افزونه IDA Remote Dwonload در مرورگر فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر فعال باشد. در این روش کافیست در محیط مرورگرهای فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر بر لینک دانلود کلیک راست کنید و گزینه Dwonload Remotely with IDA را انتخاب کنید تا به صفحه کاربری خود در سایت MyTopFiles  منتقل شوید ( اگر نشدید، در صفحه مرورگر یکبار کلید F5 را بزنید و دوباره فرآیند بالا را تکرار کنید).

همانطور که در صفحه باز شده می بینید، لینک دانلود با رنگ سبز در صفحه پروفایل شما در سایت MyTopFiles اضافه شده است و حداقل 10دقیقه بعد در کامپیوتر مقصد بصورت اتوماتیک دانلود توسط نرم افزار IDA آغاز می شود. (اگر می خواهید این لینک در سایت فقط ذخیره شود تا در فرصت مناسب آن را دانلود کنید، کافی است بر کلمه آبی رنگ Postpone در انتهای لینک کلیک کنید، تا لینک به زیر تب Postoned منتقل شود.)

نکته: اگر می خواهید در کامپیوتر مقصد، همین 10 دقیقه رو هم منتظر نباشید، به صفحه تنظیمات پلاگین در نرم افزار IDA برید و مطابق شکل بر آیکن Check Now کلیک کنید.

Tools --- > Options --- > Plug-in --- > Remote Download

درباره سایت MyTopFiles:

این سایت برای ذخیره و به اشتراک گذاری فیلم، موزیک، نرم افزار و بازی بکار می رود.

نکته 1: اگر در صفحه کاربری خود در این سایت، به تب Profile مراجعه کنید، در قسمت Show the Favorites می توانید سطح دسترسی افراد را به لینک های ذخیره شده خودتان تعیین کنید. برای مثال اگر از کشو گزینه Only to owner را انتخاب کنید و بر دکمه Apply کلیک کنید، تنها خودتان می توانید لینک های ذخیره شده را دانلود کنید.

نکته 2: برای دانلود لینک های ذخیره  زیر تب Postponed باید در داخل نرم افزار IDA یا مرورگر به صفحه کاربری خود در سایت MyTopFiles وارد شوید و به صورت دستی آنها را دانلود کنید. اگر می خواهید دانلود لینک ذخیره شده بصورت اتوماتیک صورت گیرد، باید در انتهای لینک بر گزینه سبز رنگ  Download کلیک کنید تا فایل به زیر تب Download منتقل شود.

نکته 3: آدرس لینک های دانلود شده، به زیر تب Archive در سایت MyTopFiles منتقل می شود.

نکته 4: در خود نرم افزار IDA با مراجعه به رده بندی Top Downloads  زیر رده Search را انتخاب کنید. در صفحه ایی که باز می شود، می توانید در میان فایل های که دیگران در سایت  به اشتراک گذاشتن جستجو کنید و نتایج را براحتی دانلود کنید (حتی اگر عضو سایت هم نباشید). برای مثال دو کلمه ESET Update یا Ali ashabi را سرچ کنید.

نکته 5: برخی از دوستان بعد از نصب IDA از ارتباط خودبخود قسمت Top Downloads با سایت MyTopFiles شکایت می کنند. برای حل این مشکل به مسیر زیر بروید:

Tools --- > Options --- > Other --- > MyTopFile settings

تیک گزینه اول را بزنید و تیک گزینه دوم را بردارید. (این تغییرات تاثیری بر عملکرد پلاگین Remote Dwonload ندارد.)


مطالب مرتبط:

- تنظیمات حداکثر سرعت ممکن دانلود در IDA

- روش کرک کردن IDA

- یک سری تنظیمات مفید اولیه پس از نصب IDA

- روش های دانلود در IDA

- حل مشکل به هم ریختگی فونت در IDA

- دانلود بخشی از فایل ZIP بوسیله IDA

- ادامه دانلود ناتمام با استفاده از لینک های کمکی (Mirrors)

تهیه پشتیبان گیری پیشرفته از دانلود های ناتمام در IDA

- معرفی پلاگین های IDA

- تنظیمات پراکسی سرور

- مدیریت اختصاصی سایت (Site manager) + مثال

- برنامه ریزی معمولی دانلود (Scheduler) در IDA

- برنامه ریزی پیشرفته دانلود (Advanced scheduler)+مثال

- آموزش دانلود از راه دور (Remote Download)

- بررسی افزونه های IDA در فایرفاکس + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی قابلیت رده بندی دانلودها

- بررسی افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر اُپرا + دانلود ویدئو آنلاین

- روش نصب و تعویض پوسته ها (Skins) در IDA

- قسمت های مختلف IDA

- مقایسه نرم افزارهای مدیریت دانلود (دانلود منیجرها)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی