IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator
IranIDA

در این وبلاگ سعی می شود بتدریج مباحث و آموزش های مقدماتی و پیشرفته مرتبط با نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator (یا به اختصار IDA) قرار داده شود. اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید توصیه می شود برای شروع آموزش با مراجعه به بخش بایگانی از قدیمی ترین پست این وبلاگ شروع کنید.



IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator


جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ب.ظ

در این نوشتار توانایی های افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم بررسی می شود. دقت داشته باشید این افزونه در ورژن های بین 28 تا 34 کروم فعال نمی شود. بنابراین توصیه می شود از مرورگر گوگل کروم ورژن 35 به بالا استفاده کنید.

پس از نصب نرم افزار IDA، به مرورگر گوگل کروم (ورژن 35 به بالا)، افزونه Internet Download Accelerator  اضافه می شود.


این افزونه :
- با یک کلیک بر لینک دانلود در محیط مرورگر کروم، بصورت خودکار دانلود توسط نرم افزار IDA را صورت می دهد.
- به منوی کلیک راست (context menu) مرورگر کروم دو گزینه Download with IDA و Download all with IDA را اضافه می کند. با استفاده از اولی می توانید یک لینک را توسط IDA دانلود کنید. با استفاده از دومی می توانید تمام لینک های موجود در صفحه را دانلود کنید.


- زمانی که شما وارد سایتی می شود که حاوی ویدئو آنلاین (مثل یوتیوب و...) است، آیکن افزونه در کنار آدرس بار به شکل یک تلویزیون تغییر می کند. با کلیک بر این آیکن شما می توانید، فایل ویدئویی را براحتی دانلود کنید.


- اگر قسمتی از متن را انتخاب کنید. با کلیک راست بر قسمت انتخاب شده (highlight) و انتخاب گزینه "Find selection on MyTopFiles.com" می توانید آن عبارت را در سایت  MyTopFiles جستجو کنید و لینک دانلود را بدست آورید.

حل مشکل فعال نشدن افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم:

در صورتی که افزونه IDA پس از نصب در مرورگر کروم (ورژن 35 به بالا) فعال نشد. افزونه قدیمی را از منوی افزونه های مرورگر کروم پاک کنید و به لینک زیر بروید و تازه ترین ورژن افزونه Internet Download Accelerator را دانلود کنید:
لینک دانلود جدیدترین نسخه  افزونه IDA برای کروم


پس از نصب جدیدترین نسخه افزونه، مشاهده می کنید آیکن آن در مرورگر کروم فعال شده. حالا از مرورگر کروم  و خود نرم افزار IDA بطور کامل خارج شوید (دقت کنید در Taskbar هم نرم افزار IDA فعال نباشد). سپس مجددا نرم افزار IDA راه اندازی کنید و از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید. در قسمت General گزینه Intergration انتخاب کنید. در قسمت Other browsers بررسی کنید حتما تیک گزینه Integration with Chrome,Safari,Yandex.Browser فعال باشد.

نکات تکمیلی:
1- برای استفاده از افزونه IDA در مرورگر کروم، از ورژن های 35 به بالای مرورگر کروم استفاده کنید.
2-متأسفانه قابلیت دانلود ویدئوهای آنلاین تنها برای سایت های خارجی (مثل یوتویب و...) فعال است و این قابلیت در مرورگر کروم برای اکثر سایت های داخلی فعال نمی شود. برای دانلود ویدئوهای آنلاین در این موارد، توسط افزونه GetThemAll یا دیگرافزونه های مشابه، لینک دانلود ویدئو آنلاین برای نرم افزار IDA تعریف کنید. بدین شکل که ابتدا لینک دانلود را توسط افزونه بدست آورید، سپس نرم افزار IDA را باز کنید و گزینه Add download (+) را انتخاب کنید. لینک دانلود را در قسمت Link کپی کنید و بر دکمه Start download کلیک کنید تا دانلود توسط شتاب دهنده IDA صورت گیرد.

راه حل دوم: لینک دانلود ویدئو را کپی کنید و سپس بر آیکن  افزونه IDA در مرورگر کروم کلیک کنید و گزینه Add download، را انتخاب کنید. لینک دانلود را در قسمت Link کپی کنید و بر دکمه Start download کلیک کنید تا دانلود توسط شتاب دهنده IDA صورت گیرد.

راه حل سوم: با کلیک راست بر صفحه مرورگر و گزینه Download all with IDA را انتخاب کنید. بر صفحه ای که ظاهر می شود، کلیک راست کنید و گزینه Unmark All را انتخاب کنید، بدنبال فایلی با پسوند ویدئویی (مثل mp4، flv و ...) باشید. اگر فایل مورد نظر را یافتید، تیک آن را بزنید و بر گزینه Ok کلیک کنید، تا دانلود شروع شود.

راه حل پایانی و قطعی: بهترین راه برای دانلود ویدئوهای آنلاین توسط IDA استفاده از مرورگر فایرفاکس به جای کروم است.

لینک مشاهده


مطالب مرتبط:

- تنظیمات حداکثر سرعت ممکن دانلود در IDA

- روش کرک کردن IDA

- یک سری تنظیمات مفید اولیه پس از نصب IDA

- روش های دانلود در IDA

- حل مشکل به هم ریختگی فونت در IDA

- دانلود بخشی از فایل ZIP بوسیله IDA

- ادامه دانلود ناتمام با استفاده از لینک های کمکی (Mirrors)

تهیه پشتیبان گیری پیشرفته از دانلود های ناتمام در IDA

- معرفی پلاگین های IDA

- تنظیمات پراکسی سرور

- مدیریت اختصاصی سایت (Site manager) + مثال

- برنامه ریزی معمولی دانلود (Scheduler) در IDA

- برنامه ریزی پیشرفته دانلود (Advanced scheduler)+مثال

- بررسی افزونه های IDA در فایرفاکس + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی قابلیت رده بندی دانلودها

- بررسی افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر اُپرا + دانلود ویدئو آنلاین

- روش نصب و تعویض پوسته ها (Skins) در IDA

- قسمت های مختلف IDA

- مقایسه نرم افزارهای مدیریت دانلود (دانلود منیجرها)

نظرات  (۱)

۲۲ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۳۶ رسول خاکزادی
سلام. دست گلت درد نکنه عزیز. به کار اومد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی