IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator
IranIDA

در این وبلاگ سعی می شود بتدریج مباحث و آموزش های مقدماتی و پیشرفته مرتبط با نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator (یا به اختصار IDA) قرار داده شود. اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید توصیه می شود برای شروع آموزش با مراجعه به بخش بایگانی از قدیمی ترین پست این وبلاگ شروع کنید.



IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator


دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۲۴ ب.ظ

یکی از قابلیت های IDA اجازه نصب پلاگین ها بر روی آن است. پلاگین ها مانند افزونه ها توانایی های جالبی را به نرم افزار IDA اضافه می کنند. به نظر می رسد این قابلیت یک شرایط مناسب برای برنامه نویسان ایرانی فراهم می کند تا بتوانند قابلیت های جدیدی به این دانلود منیجر اضافه کنند. شما می توانید پلاگین های موجود در سایت Westbyte را دانلود و براحتی به IDA اضافه کنید. همچنین بتازگی در نسخه های جدید نرم افزار، سه پلاگین را به بصورت پیش فرض و خودکار نصب می شوند.
برای دسترسی به صفحه تنظیمات پلاگین ها به مسیر زیر بروید:
Tools----> Options ----> Plug-in
با انتخاب بر هر پلاگین و انتخاب گزینه ...Options می توانید به تنظیمات هر پلاگین دسترسی پیدا کنید. همانطور که مشاهده می کنید 3 پلاگین بصورت پیش فرض نصب شده است.


معرفی کوتاه چهار پلاگین:


1- پلاگینAdvanced Scheduler:

این پلاگین علاوه بر قابلیت Scheduler (برنامه ریزی دانلود) خود IDA، شما را قادر به انجام بی نهایت برنامه ریزی دانلود در طی ساعات مختلف با انعطاف پذیری بیشتر می سازد. همچنین در صورت تمایل می توانید این پلاگین رو به طور کامل جایگزین برنامه ریزی پیش فرض IDA کنید یا حتی بصورت همرمان از هر دو استفاده کنید. در آینده در پستی جداگانه روش کار با این پلاگین آشنا خواهید شد.

2- پلاگین Remotedownload:
این پلاگین قابلیت دانلود از راه دور را برای شما فراهم می کند (برای مثال دانلود فایل در محل کار از کامپیوتر منزل). همچنین به کلیک راست مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر گزینه Download remotely whith IDA را اضافه می کند. یرای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

3- پلاگین Video Services:
این پلاگین در مرورگرهای رایج قابلیت دانلود ویدئوهای دانلود را فراهم می کند. اگر بر قسمت ...Options کلیک کنید و وارد قسمت تنظیمات پلاگین شوید، کیفیت دانلود و فرمت دانلود ویدئو های آنلاین را مشخص کنید.


4- پلاگین Trayindicator:
این پلاگین هنگام دانلود فعال می شود و اطلاعات جالبی درباره پیشرفت و وضعیت دانلود در سینی سیستم (system tray) و کنار آیکن IDA، در اختیار شما می گذارد. همچنین با دو بار کلیک بر آیکن آن پنجره دانلود IDA ظاهر می شود. برای استفاده از این پلاگین باید از لینک زیر آن را دانلود کنید و سپس مطابق راهنمای نصب پلاگین در IDA آن را نصب کنید.
لینک دانلود Trayindicator



راهنمای نصب پلاگین های IDA:
برای نصب پلاگین های جدید کافی است محتوای فایل فشرده رو پس از دانلود به مسیر زیر کپی کنید:

Program Files (x86)\IDA\Plugins

سپس نرم افزار رو یکبار ببندید و باز کنید. (دقت کنید نرم افزار را در تسکبار سیستم هم بسته شود.)


مطالب مرتبط:

- تنظیمات حداکثر سرعت ممکن دانلود در IDA

- دانلود جدیدترین نسخه  IDA

- روش کرک کردن IDA

- یک سری تنظیمات مفید اولیه پس از نصب IDA

- روش های دانلود در IDA

- حل مشکل به هم ریختگی فونت در IDA

- دانلود بخشی از فایل ZIP بوسیله IDA

تهیه پشتیبان گیری پیشرفته از دانلود های ناتمام در IDA

- بررسی افزونه های IDA در فایرفاکس + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر اُپرا + دانلود ویدئو آنلاین

- روش نصب و تعویض پوسته ها (Skins) در IDA

- قسمت های مختلف IDA

- مقایسه نرم افزارهای مدیریت دانلود (دانلود منیجرها)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی