IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator
IranIDA

در این وبلاگ سعی می شود بتدریج مباحث و آموزش های مقدماتی و پیشرفته مرتبط با نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator (یا به اختصار IDA) قرار داده شود. اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید توصیه می شود برای شروع آموزش با مراجعه به بخش بایگانی از قدیمی ترین پست این وبلاگ شروع کنید.



IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator


دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸ ب.ظ

با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود IDA، شما براحتی می توانید از فایلی که به صورت کامل دانلود نشده پشتیبان بگیرید و حتی آن رو به کامپیوتر دیگری ببرید و از مرحله ای که دانلود متوقف شده، دوباره دانلود را آغاز کنید. (برای این کار نیاز به نرم افزارهای پشتیبان گیری از لیست دانلود هم نیست.)
لازمه بدونید IDA فایلی که هنوز دانلود نشده رو با فرمت IDAf نگه داری می کند. برای مثال فایل ویدئویی با نام Film و با فرمت Mkv را به صورت Film.mkv.IDAf در هارد دیسک نگهداری می شود.
برای پشتیبان گیری از دانلود ناتمامی با نام Film.mkv فقط کافیه شما در لیست دانلود نرم افزار، مطابق شکل زیر روی فایل Film.mkv کلیک راست کنید و گزینه Open Folder رو انتخاب کنید تا به محل ذخیره فایل در هارد دیسک برید. در اونجا به دنبال فایل Film.mkv.IDAf باشید.

مطابق شکل زیر فایل Film.mkv.IDAf با پسوند IDAf رو بداخل فلش یا هر مسیر دلخواه دیگری کپی کنید. حالا اگه در کامپیوتر دیگه بخواهید فرآیند دانلود رو ادامه بدید کافیه رو فایل Film.mkv.IDAf دو بار کلیک کنید، تا فرآیند دانلود مجددا شروع شود و فایل از درصدی که قبلا دانلود متوقف شده دوباره شروع شود.

جالبه بدونید فایل به صورت اتوماتیک به لیست نرم افزار IDA اضافه میشه و پس از دانلود در داخل همان فلش سیو میشه.
=======================================================
نکته خیلی مهم: نرم افزار IDA به شرطی دوباره فرآیند دانلود رو از درصدی که متوقف شده ادامه می دهد که سروری که ازش دانلود می کنید قابلیت Resume (ادامه دانلود نیمه تمام) رو داشته باشد (در غیر اینصورت دوباره از صفر درصد باید دانلود رو شروع کنید.) برای فهمیدن این موضوع کافیه رو فایل در لیست دانلود دو بار کلیک کنید تا جعبه دانلود فایل ظاهر شود. اگر مطابق شکل زیر، در کادر قرمز رنگ مقابل کلمه Resume کلمه Supported رو دیدید، مطمئن می شوید که سرور قابلیت Resume را پشتیبانی می کند و شما می توانید دانلود های نیمه تمام رو از درصدی که متوقف کردید، ادامه دانلود دهید.


مطالب مرتبط:

- تنظیمات حداکثر سرعت ممکن دانلود در IDA

- دانلود جدیدترین نسخه  IDA

- روش کرک کردن IDA

- یک سری تنظیمات مفید اولیه پس از نصب IDA

- روش های دانلود در IDA

- حل مشکل به هم ریختگی فونت در IDA

- دانلود بخشی از فایل ZIP بوسیله IDA

بررسی افزونه های IDA در فایرفاکس + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر اُپرا + دانلود ویدئو آنلاین

- روش نصب و تعویض پوسته ها (Skins) در IDA

- قسمت های مختلف IDA

- مقایسه نرم افزارهای مدیریت دانلود (دانلود منیجرها)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی