IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator
IranIDA

در این وبلاگ سعی می شود بتدریج مباحث و آموزش های مقدماتی و پیشرفته مرتبط با نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator (یا به اختصار IDA) قرار داده شود. اگر برای اولین بار قصد استفاده از این نرم افزار را دارید توصیه می شود برای شروع آموزش با مراجعه به بخش بایگانی از قدیمی ترین پست این وبلاگ شروع کنید.



IranIDA

آموزش نرم افزار مدیریت دانلود Internet Download Accelerator


سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۰۳ ب.ظ

نرم افزار IDA مانند اکثر نرم افزارهای مدیریت دانلود، برای انجام خودکار و هوشمند دانلود دارای بخش برنامه ریزی فرآیند دانلود است. با استفاده از این بخش، نرم افزار بصورت خودکار و مطابق برنامه ریزی شما فایل های موجود در پوشه Scheduled را در زمان مشخص دانلود می کند و بعد از پایان زمان دانلود می تواند کامپیوتر را خاموش کند. برای استفاده از این قابلیت، باید با دو قسمت نرم افزار با نام های  Scheduler و Schedule آشنایی پیدا کنید. قبل شروع آموزش با کلیک راست بر نوار ابزار IDA و انتخاب Custimize Toollbar دو آیکن Scheduler و Schedule را مطابق شکل زیر به نوار ابزار اضافه کنید.

پس از اینکه دو آیکن Scheduler و Schedule را در نوار ابزار فعال کردیم، مطابق شکل زیر برای تنظیم یک برنامه ریزی در IDA با دو بخش نرم افزار آشنا می شویم:


الف- تنظیمات  بازه زمانی برنامه ریزی  دانلود (Scheduler):
برای دسترسی به بخش تعریف تنظیمات برنامه ریزی، کافیه در نوار ابزار، بر روی آیکن  برنامه ریزی   کلیک کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود:


- اگر تیک گزینه Use schedule for all downloads را بزنید، IDA تمام فایل هایی که دانلود ناتمام هستند را طی ساعات برنامه ریزی دانلود می کند. اگر این گزینه فعال نباشد، IDA تنها فایل های موجود در پوشه scheduled را مطابق برنامه ریزی دانلود می کند. توصیه می کنم برای شروع این تیک را بردارید.
- در قسمت Start according to schedule all شما می توانید مشخص کنید، شروع برنامه ریزی (When) بر اساس چه مدلی ( یکبار، یک روز مشخص در هفته یا هر روز هفته) باشد. همچنین در قسمت Time شما می توانید یک زمان مشخصی را برای آغاز دانلود مشخص کنید.
- در قسمت Finish according to schedule شما می توانید یک زمان دلخواهی رو برای پایان فرآیند دانلود مشخص کنید. اگر این تیک گزینه Execute everyday فعال باشد، نرم افزار هر روز فرآیند دانلود را در زمان مشخص شده پایان می دهد.
- در قسمت After finishing scheduled job برای نرم افزار تعریف می شود، پس از اتمام زمان برنامه ریزی فرآیند دانلود چکار کند:
Shut down PC: نرم افزار پس از اتمام زمان برنامه ریزی دانلود کامپیوتر را خاموش می شود.
Close the program: نرم افزار پس از اتمام زمان برنامه ریزی دانلود بسته می شود.
Disconnect from Internet: اگر شما از اینترنت dial-up استفاده می کنید، این گزینه پس از اتمام زمان برنامه ریزی دانلود، ارتباط کانکشن شما را با اینترنت قطع می کند.
Clear the list of scheduled jobs: نرم افزار پس از اتمام زمان برنامه ریزی دانلود تیک تمام گزینه های این بخش را بر می دارد.
- قسمت برنامه ریزی پیشرفته دانلود (Advanced scheduler):
قابلیت برنامه ریزی خود IDA مانند هر دانلود منیجر دیگری بطور همزمان تنها می تواند، یک برنامه ریزی دانلود را انجام دهد. اما اگر بخواهید بی نهایت  برنامه ریزی دانلود را در طی بازه های زمانی مختلف برای نرم افزار تعریف کنید،باید از این قسمت استفاده کنید. آموزش برنامه ریزی پیشرفته دانلود را در پستی جداگانه ارائه خواهد شد.

نکته: اگر به نوار افزار IDA دقت بکنید پس از تعریف بازه زمانی برنامه ریزی دانلود، آیکن scheduler به شکل ساعتدار تغییر پیدا می کند. با نگه داشتن موس بر این آیکن می توانید زمان شروع و پایان را ببنید.

ب- تعریف فایل هایی که می خواهید دانلود شوند (scheduled):
زمانی که مطابق قسمت الف فاصله زمانی برنامه ریزی دانلود را مشخص کردید، در مرحله بعد باید مشخص کنید چه فایل هایی در این بازه زمانی دانلود شوند. بدین منظور باید یک نسخه از این فایل های موردنظر را به پوشه scheduled (به معنی برنامه ریزی شده) انتقال دهید.

برای این کار سه روش وجود دارد:
1- با انتخاب لینک دانلود در لیست دانلود نرم افزار و زدن آیکن  در نوار ابزار، لینک به پوشه scheduled منتقل می شود. اگر می خواهید لینک از پوشه scheduled حذف شود، دوباره بر همین آیکن در نوار ابزار کلیک کنید. (نگران نباشید فایل از لیست دانلود نرم افزار حذف نمی شود، بلکه فقط از پوشه scheduled حذف می شود.)
2- با دراگ کردن فایل از لیست دانلود به سمت پوشه scheduled می توان این کار را انجام داد. شما حتی به طور مثال می توانید پوشه موزیک (Music) را به سمت پوشه scheduled دراگ کنید تا تمام فایل های صوتی در این پوشه قرار بگیرند.
3- با کلیک راست بر روی فایل در لیست دانلود و انتخاب گزینه schedule، فایل به راحتی به پوشه scheduled منتقل می شود.


مطالب مرتبط:

- تنظیمات حداکثر سرعت ممکن دانلود در IDA

- دانلود جدیدترین نسخه  IDA

- روش کرک کردن IDA

- یک سری تنظیمات مفید اولیه پس از نصب IDA

- روش های دانلود در IDA

- حل مشکل به هم ریختگی فونت در IDA

- دانلود بخشی از فایل ZIP بوسیله IDA

تهیه پشتیبان گیری پیشرفته از دانلود های ناتمام در IDA

- معرفی پلاگین های IDA

- بررسی افزونه های IDA در فایرفاکس + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر گوگل کروم + دانلود ویدئو آنلاین

- بررسی افزونه IDA در مرورگر اُپرا + دانلود ویدئو آنلاین

- روش نصب و تعویض پوسته ها (Skins) در IDA

- قسمت های مختلف IDA

- مقایسه نرم افزارهای مدیریت دانلود (دانلود منیجرها)

نظرات  (۱)

۱۸ تیر ۹۹ ، ۰۱:۴۸ سالار دست نشان

بسیار عالی. ممنون از  آموزش کامل استفاده از دانلودر  IDA

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی